loader image

Επικοινωνία

Είμαστε εδώ για να σας λύσουμε κάθε απορία.
Για εσάς που θέλετε να μας ακούσετε μπορείτε να καλέσετε και στο κινητό μας στο +30. 6976537953

Foodality

Save the Bite

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΠΑΤΑΛΟΥΜΕΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΕ  ΓΕΥΜΑΤΑ

Καθώς όλες οι προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος της σπατάλης τροφίμων στον τομέα της εστίασης επικεντρώνεται κατά βάση στο “τι θα απογίνει το φαγητό που πετιέται” και σε κάποιο βαθμό στο “πως θα εκπαιδεύσουμε το προσωπικό για να παράγει λιγότερο”, έρχεται να προστεθεί και ένα ακόμη καίριο ερώτημα. Τι θα λέγατε λοιπόν αν μπορούσαμε να βάλουμε και τον καταναλωτή να συμμετέχει στην δράση και να μας δώσει την πληροφορία για το τι γεύμα θέλει τελικά o ίδιος να απολαύσει” ; Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαμε να πάρουμε άμεσα απαντήσεις και κατευθύνσεις στο τι τελικά φαγητό πρέπει να προπαρασκευαστεί, ώστε να μειώσουμε όσο το δυνατόν και τις απώλειες.

Το πρώτο και βασικό ερώτημα που τέθηκε λοιπόν ήταν αν ο ταξιδιώτης μπορούσε και ήθελε να βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος.

Σε μια έρευνα λοιπόν που έγινε μέσω της IERAX ANALYTICS (Μάρτιος 2020) σε πλήθος 418 ατόμων το αποτέλεσμα ήταν ενθαρρυντικό.Από αυτούς, πάνω από 70% όταν ταξιδεύει διαμένει σε ξενοδοχεία και το ποσοστό αυξάνεται όσο μεγαλώνει η ηλικία. Πάνω από τους μισούς ταξιδεύουν 2-5 φορές τον χρόνο, ενώ τις περισσότερες φορές παίρνουν κάποιο γεύμα στο ξενοδοχείο πχ πρωινό. Ως προς τις διατροφικές τους συνήθειες η έρευνα έδειξε ότι σχέδον 70% των ερωτηθέντων έχουν σταθερή συμπεριφορά στις διατροφικές τους συνήθειες, δηλαδή όταν βρεθούν στον μπουφέ ενός ξενοδοχείου είτε επιλέγουν από την αρχή αυτά που ξέρουν ότι τους αρέσουν είτε δοκιμάζουν την πρώτη μέρα και μετά παρουσιάζουν σταθερή συμπεριφορά. Μόνο το 20% περίπου των ερωτηθέντων απάντησε ότι κάθε μέρα δοκιμάζουν τα πάντα για αλλαγή.Επιπλέον οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταθερή συμπεριφορά ως προς την διάρκεια του γεύματος σε ένα ξενοδοχείο, ενώ η πλειοψηφία πάνω από 80%, έχουν άγνοια στο τι κατάληξη έχουν τα φαγητά που περισσεύουν σε ένα ξενοδοχείο, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι διαθέτουν οικολογική συνείδηση στις καθημερινές τους ασχολίες.

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της Accenture (accenture.com) που διεξήχθει τον Απρίλιο του 2020, δηλαδή εν μέσω πανδημίας Covid-19 και συμμετείχαν πάνω από 3000 καταναλωτές από 15 χώρες και 5 ηπείρους έδειξε ότι οι καταναλωτές άρχισαν να κάνουν στροφή στην “ηθική κατανάλωση” :

-το 60% των ερωτηθέντων πλέον αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην προσωπική τους φροντίδα και στην ψυχική τους ευεξία, ενώ 6 στους 10 άρχισαν να αθλούνται περισσότερο.

-το 64% επικεντρώνεται περισσότερο στην μείωση της σπατάλης των τροφίμων και  πιθανόν να συνεχίσουν στο μέλλον να το κάνουν.

-το 50% δήλωσαν ότι ψωνίζουν περισσότερο με γνώμονα τον υγιεινό τρόπο ζωής και πιθανότατα να συνεχίσουν να το κάνουν.

-το 45% επιλέγουν πιο βιώσιμες (φιλικές ως προς το περιβάλλον) επιλογές στα ψώνια τους και πιθανότατα να συνεχίσουν να το κάνουν.

Στα τελικά συμπεράσματα της έρευνας είναι πέρα από τη αυξημένη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών ως προς τον υγιεινό τρόπο ζωής και το περιβάλλον, ότι οι αλλαγές συμβαίνουν ταχύτατα. Δηλαδή αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών που θα περίμενε κανείς σε διάστημα χρόνων, εξελίσσονται μέσα σε λίγες εβδομάδες τόσο ως προς τον τρόπο ζωής όσο και ως προς την ψηφιακή μετάβαση.

Σαν πρόταση μας λοιπόν για τον έλεγχο της σπατάλης των τροφίμων στην εστίαση είναι η συμμετοχή και η πληροφορία του κεντρικού αποδέκτη, δηλαδή του ταξιδιώτη-καταναλωτή.

Προτείνουμε, λοιπόν, μία web πλατφόρμα, η οποία θα δίνει στον ταξιδιώτη την δυνατότητα μέσω εφαρμογής αμέσως μετά την κράτηση του ή και κατά την διαμονή του να συλλέγει πληροφορίες μέσω της μεθόδου gamification  για τις διατροφικές του συνήθειες και να “χτίζει” με αυτό τον τρόπο το διατροφικό του προφίλ. Να δηλώνει αν έχει κάποια δυσανεξία όπως στην λακτόζη ή στην γλουτένη, αν είναι σακχαροδιαβητικός, αν είναι αλλεργικός σε τροφές ή αν έχει κάποιες συγκεκριμένες προτιμήσεις. Αποκλείοντας με αυτό τον τρόπο κατηγορίες τροφίμων και με βαρόμετρο ως προς τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, θα μπορούσε μια επαγγελματική κουζίνα να παίρνει πληροφορίες για το κοινό που θα φιλοξενήσει και σκοπεύει να εξυπηρετήσει. Αν για παράδειγμα, σε έναν πρωινό μπουφέ που θα φιλοξενήσει χ άτομα προπαρασκευαστούν γλυκά για αυτά τα χ άτομα, αλλά τύχει οι μισοί να μην έχουν πρόθεση να τα καταναλώσουν, δεν υπάρχει και λόγος να παρασκευαστούν και να πεταχτούν. Το ίδιο συμβαίνει και σε γεύματα a’ la carte όπου η κουζίνα χωρίς να έχει την πληροφορία της προτίμησης είναι υποχρεωμένη να προ παρασκευάζει όλο το μενού και ό,τι δεν καταναλώνεται να το πετάει. Με αυτό τον τρόπο, μειώνεται το φαγητό που πετιέται, μειώνεται το κόστος, αλλά και οι εργατοώρες, η ενέργεια, το νερό που απαιτούνται να παρασκευαστούν όλα αυτά.

Ταυτόχρονα, μέσω της εφαρμογής ο καταναλωτής θα έχει την ευκαιρία να βλέπει διαθεσιμότητες σε τραπέζια, να κατοχυρώνει θέση στο εστιατόριο συγκεκριμένη ώρα, ακόμη και να παραγγέλνει το γεύμα που θέλει να απολαύσει. Αυτό δίνει στο εστιατόριο την δυνατότητα να ορίζει τον κόσμο που θα εξυπηρετεί κάθε στιγμή με σωστότερη και ακριβέστερη προετοιμασία και εξυπηρέτηση και φυσικά πιο ασφαλή παραμονή στον χώρο του εστιατορίου. Αυτό παρέχει καλύτερη οργάνωση στο εστιατόριο, αλλά και ο πελάτης λαμβάνει παροχές “pampering”, αισθάνεται ασφαλής και δεσμεύεται (engagement).

Τέλος, τα προφίλ των καταναλωτών θα είναι στην διάθεση των ξενοδοχείων μετά από κάθε κράτηση και μέσω της εφαρμογής θα δύναται η επιχείρηση να ενημερώνει κάθε φορά τους επισκέπτες της για δραστηριότητες, για εκδηλώσεις, για εκδρομές, ενώ από την άλλη ο χρήστης θα μπορεί να παίρνει διατροφικές συμβουλές ως προς τα γεύματα του (θερμίδες, λιπαρά, πρωτεΐνες που είχε το γεύμα του,  άσκηση που απαιτείται για να καεί το γεύμα που κατανάλωσε κτλ)

Τέλος, μέσω της όλης διαδικασίας θα ενισχύεται η ενημέρωση του προσωπικού για μεθόδους μείωσης της σπατάλης και θα προτείνονται τρόποι απορρόφησης του φαγητού που τελικά θα περισσεύει (ζωοτροφές, κομποστοποίηση,άστεγοι κτλ)

Εν κατακλείδι

Μαρτυρίες ανθρώπων που δουλεύουν σε επαγγελματικές κουζίνες υπερ πολυτελείας κατά τα άλλα ξενοδοχείων μιλάνε για υπέρογκα κονδύλια γευμάτων στον βωμό του “να γεμίσει το μάτι και το πιάτο του πελάτη”, αλλά και αναρίθμητες σακούλες απορριμάτων γεμάτες φαγητά που έμειναν στο τέλος κάθε γεύματος να καταλήγουν στους κάδους και στις χωματερές. Μιλάνε για ελάχιστες περιπτώσεις προσπαθειών από την πλευρά των υπευθύνων για μείωση της σπατάλης, για εκπαίδευσης του προσωπικού ως προς αυτό τον σκοπό, αλλά και μηδαμινές προσπάθειες αξιοποίησης του φαγητού που περίσσεψε.

Παρόλα αυτά καταγράφηκε και η μαρτυρία ενός επαγγελματία σεφ ο οποίος δήλωσε ότι σε εστιατόριο πεντάστερου ξενοδοχείου στην Σιγκαπούρη, από την είσοδο ακόμη μέχρι και στο τραπέζι υπήρχε ενημέρωση για την σπατάλη του φαγητού, ενώ προέτρεπαν τους καταναλωτές να απολαύσουν το γεύμα τους παίρνοντας από τον μπουφέ του εστιατορίου μόνο αυτά που πραγματικά  ήξεραν ότι μπορούν να καταναλώσουν αφήνοντας στο τέλος άδεια τα πιάτα στο τραπέζι τους. Το αποτέλεσμα λέει ήταν ότι όλοι, ακόμη και αυτός ο ίδιος, δεν άφησαν κανένα υπόλειμμα στο πιάτο του.

Λείπει όπως φαίνεται λοιπόν η ενημέρωση! Υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται να μάθουν και σίγουρα λαοί ή κατηγορίες ανθρώπων που διαφέρουν ηλικιακά, μορφωτικά,πνευματικά ή επαγγελματικά με μικρότερη ή μεγαλύτερη οικολογική ανησυχία αντίστοιχα.

Από την άλλη, υπάρχουν και πολλοί επαγγελματίες της εστίασης και ξενοδόχοι που τους απασχολεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της επιχείρησης τους, που ενδιαφέρονται για μείωση λειτουργικού κόστους, αλλά σίγουρα επιζητούν και ένα επιπλέον “αστέρι” παράσημο αυτό της ασφάλειας της διαμονής και του οικολογικού χαρακτήρα της επιχείρησης τους.

Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε ότι  “πολυτέλεια” δεν είναι τα γεμάτα απορρίμματα πιάτα μας, είναι το περιβάλλον μας, το βιοτικό επίπεδο το δικό μας και των συνανθρώπων μας και ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας!

Επιπλέον , σε τελευταία έρευνα του insete.gr τον Iούλιο του 2020  ανάμεσα σε 14 χώρες, οι οποίες και αποτελούν τις βασικές πηγές εσόδων του τουρισμού στην Ελλάδα, όλες απαντούν ότι επηρεάζονται σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό οικονομικά από την πανδημία και ανησυχούν για την όλη κατάσταση και την υγεία τους. Αρχικά, για τους προσεχείς μήνες οι περισσότεροι δηλώνουν ότι θα προτιμήσουν ταξίδια εσωτερικού και κάποιοι ταξίδια σε γειτονικές χώρες. Από αυτούς σε ερώτημα τι προέχει για την επιλογή του ταξιδιού, δηλώνουν αρχικά “η αίσθηση ασφάλειας” και μετά η χαλάρωση.

Εάν πιστεύετε και εσείς στη λύση αυτού του προβλήματος ακολουθήστε μας δηλώνοντας με μήνυμα στο info@travelgram.gr την διάθεση σας για συμμετοχή στην εξέλιξη του πρότζεκτ.

 

 

Δείτε την παρουσίαση της εφαρμογής εδώ

Η εφαρμογη στο κινητό εδώ